۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | March 19

اولین دانشنامه تخصصی نرم افزارهای امنیتی

امنیت نرم افزار

    









بهترین آنتی ویروس های رایگان

توضیحات

آنتی ویروس های رایگان ،وجود ویروس ها، برنامه های جاسوسی ، هکرها و سایت های فیشینگ یعنی اینکه وب مکان خطرناکی است و هر کسی که کامپیوتر دارد برای ایمن بودن به یک نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد نیاز دارد. اما این کار می تواند پر هزینه باشد مخصوصا اگر مجبور باشید که هر […]

آنتی ویروس های رایگان ،وجود ویروس ها، برنامه های جاسوسی ، هکرها و سایت های فیشینگ یعنی اینکه وب مکان خطرناکی است و هر کسی که کامپیوتر دارد برای ایمن بودن به یک نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد نیاز دارد. اما این کار می تواند پر هزینه باشد مخصوصا اگر مجبور باشید که هر سال مجددا برای بروز رسانی نرم افزار پول پرداخت کنید.

خوشبختانه نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان زیادی وجود دارد که خیلی از آنها ممکن است به اندازه برنامه های تجاری رقیب شان کارائی نداشته باشند ولی در کل بهتر از محصولات تقلبی می باشند.

اکنون اگر از اشتراک های سالانه خسته شده اید این مقاله را بخوانید ما هشت عدد از بهترین ابزارهای امنیتی اینترنت را برای امنیت رایگان به شما معرفی می کنیم:
۱- آنتی ویروس رایگان آواست Avast

لازم نیست که زمان زیادی را با آنتی ویروس رایگان آواست بگذرانید تا بفهمید که چرا یکی از محبوب ترین ابزارهای امنیتی است.

این برنامه به سادگی نصب می شود یک واسط کاربر سرراست دارد که باعث می شود که به سادگی از آن استفاده کنید و یک اسکن اولیه سریع دارد که هر نوع تهدید بالقوه ای را در PC شما شناسائی می کند و این شناسائی اثر کمی بر سرعت عملکرد سیستم دارد.

 

 

این ها عقاید شخصی نیست بلکه تست مستقل AV-Test به این نتیجه رسیده که برنامه کارئی خوبی دارد و یکی از محصولات برتر در تست مقایسه ای AV در محصولات سال ۲۰۱۲ بوده است.
۲- آنتی ویروس رایگان پاندا

آنتی ویروس ابری پاندا یک برنامه کوچک و ساده است که حفاظت آنتی ویروس فوری رایگان را فراهم می کند و می تواند بدون هیچ مشکلی در کنار ابزارهای امنیتی دیگر به کار برده شود.

این برنامه نسخه رایگان یک محصول تجاری است و بنابراین چند خصوصیت برنامه اصلی را در خود ندارد. نسخه حرفه ای Pro آنتی ویروس پاندا در شبکه های عمومی وای فای از شما حفاظت می کند مثلا تابع ” واکسن USB” باعث کاهش ریسک آلوگی بدافزار در یک داریو USB می شود .

 

 

به هر حال حفاظت آنتی ویروس مرکزی مشابه است . و در حالی که این برنامه آنتی ویروس نرخ های تشخیص بالایی ندارد، تست های مستقل نشان می دهند که برنامه  قابلیت زیادی دارد و برنامه تاییدیه آخرین گزارش AV-Test را کسب می کند.
۳- کیت اضطراری Emsisoft

هیچ برنامه آنتی ویروسی نرخ تشخیص ۱۰۰% یعنی امنیت تضمین شده ندارد و ممکن است گهگاه بدافزار از خطوط دفاعی شما عبور کند. بنابراین همیشه باید یک ابزار ثانویه در دسترس در اختیار داشته باشید کیت اضطراری Emsisoft Emergency Kit (EEK) انتخابی عالی برای این کار است.

این برنامه بدون نیاز به نصب اجرا می شود و شانس هر نوع ناسازگاری با بسته آنتی ویروس را به حداقل می رساند.

اسکنر سرراست سیستم از یک موتور اسکن دوگانه استفاده می کند که در بولتن Virus Bulletin رتبه بالائی کسب کرده است.

کاربران باتجربه قدر ابزارهایی مثل HijackFree و BlitzBlank که می توانند به تشخیص دستی و پاک کردن بدافزار کمک کنند را می دانند.

 

 

۴- آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm + فایروال

ما نگرانی هایی در مورد آنتی ویروس رایگان زون آلارم و فایروال داریم، مهم ترین نگرانی ما این است که پایگاه داده آنتی ویروس به صورت روزانه آپدیت می شود( آپدیت های ساعتی مخصوص نسخه تجاری هستند این باعث می شود که شما در معرض آخرین تهدیدها قرار بگیرید.

 

 

برنامه کارهای زیادی انجام می دهد. این برنامه یک موتور قدرتمند آنتی ویروس تایید شده در AV-Test دارد و فایروال با استفاده آسان و حفاظت در حین مرور وب را در خود دارد.

این آنتی ویروس کارها را ساده نگه می دارد. اگر جعبه گفتگوی Preferences را باز کنید و ده دکمه و تنظیمات را می بینید. اگرچه هرگز به خیلی از این دکمه ها نیاز پیدا نمی کنید.

آپدیت پایگاه داده باعث شده که این برنامه انتخاب اول ما نباشد اما اگر طرفدار زون آلارم هستید یا فقط فایروال و آنتی ویروسی از همان شرکت می خواهید این می تواند انتخاب خوبی باشد.
۵- ضد بدافزار Malwarebytes

اگر فکر می کنید که کامپیوتر شما آلوده شده اما آنتی ویروس معمول شما هشداری به شما نداده ، زمان آن است که یک کپی از Malwarebytes Anti-Malware Free را تهیه کنید.

این برنامه یک اسکنر فوری عالی است که می تواند همه انواع تهدید ها را به سرعت بیابد و حذف کند. مبتدی ها در استفاده از این ضد بدافزار هیچ مشکلی ندارند فقط باید برنامه را راه انداخت و روی دکمه Scan کلیک کرد و برنامه فورا شروع به کنترل سیستم تان می کند. کاربران با تجربه از ابزارهای اضافی که مثلا در راه اندازی یک برنامه در PC آلوده کمک می کند یا فایل های قفل شده را در PC شما قفل می کند استقبال می کنند.

 

 

۶- آنتی ویروس رایگان آویرا

آنتی ویروس رایگان آویرا دو حیطه اصلی حفاظت را ارائه می کند.

یک موتور آنتی ویروس قوی ( که رتبه بالائی از نظر میزان تشخیص فایل در آزمایشگاه های مستقل کسب کرده است) به شکل دائم PC را بررسی می کند و جستجوی از بین بردن تهدیدها است.

اگر تولبار آویرا را نصب کنید آنگاه می توانید ابزارهای وب ( یک ابزار آنتی فیشینگ، یک بلاک کننده، حفاظت شبکه اجتماعی) را هم دریافت کنید اگرچه این باعث جابجائی موتور جستجوی پیشفرض شما با یک صفحه آویرا می شود.

مشکلش چیست؟ ممکن است واسط آنتی ویروس در نگاه اول کمی پیچیده باشد . و برنامه بر عملکرد PC نسبت به ابزارهای دیگر اثر بیشتری بگذارد. هنوز هم آویرا تعادل زیادی دارد و آنتی ویروس رایگان آویرا یک بسته امنیتی موثر و قدرتمند است.

 

 

 

۷- نسخه رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر

آنتی ویروس Bitdefender یکی از بهترین آنتی ویروس ها است و محبوب آزمایشگاه های تست مستقل است و در واقع خبر ارائه نسخه رایگان آن خبر بسیار خوبی محسوب می شود.

اگرچه در این بین مشکلی وجود دارد. آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر هیچ حفاظت فوری را ارائه نمی کند و فایل ها در حین دسترسی و دانلود چک نمی کند ، برنامه فقط فایل ها، فولدرها را فقط وقتی که از برنامه بخواهید کنترل می کند.

نسخه رایگان بیت دیفندر نمی تواند جایگزین نسخه اصلی آنتی ویروس Bitdefender شود اما برنامه هنوز هم خیلی مفید است. یک کپی از آن را دانلود کنید و گهگاه کامپیوتر را اسکن کنید این برنامه می تواند وقتی که برنامه دیگری وجود ندارد کامپیوتر شما را اسکن کند.

 

۸- آنتی ویروس رایگان AVG

آنتی ویروس رایگان AVG یک بسته قوی با خصوصیات متنوع است، یک موتور جستجو، اسکنر ایمیل، حفاظت بر علیه دزدی هویت و حفاظت مرور LinkScanner که باعث می شود در حالت آنلاین ایمن باشید.

در اولین نگاه این کار باعث می شود که برنامه پیچیده تر به نظر برسد چون بخش ها، دکمه ها و منوهای زیادی وجود داشته باشد. طراحی واسط هوشمند به معنای این است که می تواند اکثر کارهای رایج را با یک یا دو کلیک انجام دهید بنابراین به زودی احساس در خانه بودن خواهید داشت.

 

 

آنتی ویروس رایگان AVG در بررسی ها از نظر تاثیر نتایج متضادی را نشان می دهد : میزان تشخیص آن در تست AV-Comparatives متوسط است. AV-Test می گوید که این برنامه از خیلی از دنباله های تجاری بهتر است. به نظر ما ابزاری خاص و توانائی است و یکی از بسته های آنتی ویروس رایگان قوی است.

چرا Microsoft Security Essentials در این لیست نیست؟ این برنامه کوچک و ساده است. سیستم شما را کند نمی کند اما به اندزه کافی قابل اعتماد نیست که گنجاندن آن در این سری از نرم افزار آنتی ویروس رایگان را توجیه کند.

وقتی که Microsoft Security Essentials آخرین بار در تست تشخیص فایل AV-Comparatives قرار گرفت، برنامه تشخیص فایل به میزان ۹۴٫۹% داشت. در تحلیل محصولات سال ۲۰۱۲ برای کاربران خانگی ، Microsoft Security Essentials پایین ترین امتیاز حفاظت متوسط را داشت و در پایین لیست ۲۰ آنتی ویروس قرار گرفت.

 

 

مطالب مرتبط :


مدیر سایت
درود،حمید هستم . علاقه زیادی به کامپیوتر و وب دارم . روزانه زمان زیادی را در وب سپری می کنم . رشته تحصیلی ام نرم افزار بوده ، امیدوارم این سایت برای شما مفید واقع شود.
  • آیا همه آنتی ویروس های مطرح، ایران را تحریم کرده اند؟
  • بهترین آنتی ویروس های رایگان
  • جدیدترین یوزر و پسورد آنتی ویروس و اسمارت سکیوریتی نود ۳۲- Eset NOD32 Antivirus,Smart Security
  • دانلود آخرین نسخه جدید نرم افزار فشرده سازی WinRar

مشخصات نرم افزار

مشخصات

شرکت سازنده :  
حجم فایل : 
تاریخ انتشار :   2013-2014

راهنمای نصب

رمز فایل فشرده

www.softsecurity.ir     (باز نشر توسط : softsecurity.ir)