۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | March 19

اولین دانشنامه تخصصی نرم افزارهای امنیتی

امنیت نرم افزار

    









آیا همه آنتی ویروس های مطرح، ایران را تحریم کرده اند؟

توضیحات

حذف نام ایران از سایت شرکت کسپرسکی و گمانه زنی هایی که پیرو آن انجام گرفت، و همچنین ابهاماتی که درخصوص وجود نام کشورمان در وب سایت های تولیدکنندگان آنتی ویروس وجود داشت، سبب انجام تحقیق کوچکی در این زمینه گردید.در ادامه این گزارش خواهید دید که نام ایران در وب سایت کدام شرکت ها […]

حذف نام ایران از سایت شرکت کسپرسکی و گمانه زنی هایی که پیرو آن انجام گرفت، و همچنین ابهاماتی که درخصوص وجود نام کشورمان در وب سایت های تولیدکنندگان آنتی ویروس وجود داشت، سبب انجام تحقیق کوچکی در این زمینه گردید.در ادامه این گزارش خواهید دید که نام ایران در وب سایت کدام شرکت ها درج گردیده است.


به گزارش سافت سکیوریتی فارسی، برای انتخاب نام آنتی ویروس های معتبر به گزارش پایان سال ۲۰۱۲ موسسه معتبر AV-Comparatives  مراجعه نمودیم . در این فهرست اسامی شرکت های جی دیتا، Avast، آویرا، بیت دیفندر، BullGuard، ESET، F-secure  و کسپرسکی با کسب بهترین نمرات در آزمایش های سال ۲۰۱۲ قرار داشتند که به این فهرست سه نام معتبر دیگر یعنی سیمنتک، مک آفی و پاندا را نیز افزودیم و سپس سایت های شرکت های مذکور را جهت یافتن نام ایران جستجو نمودیم.

Avast
در بخش همکاران فروش و توزیع کنندگان سایت اوست نام ایران وجود دارد ولی پس از انتخاب آن متن «در کشوری که انتخاب کرده اید ما هیچ فروشنده ای نداریم.» به نمایش در می آید.
لینک: http://www.avast.com/locate-dealer


AVIRA
در سایت آویرا نام ایران درج شده است. بعد از ورود به این بخش نام شرکت اسپیرو به عنوان توزیع کننده محصولات خانگی، رایان سامانه آرکا را به عنوان توزیع کننده محصولات سازمانی و پارس آوان را به عنوان نماینده فروش خود معرفی کرده است.
لینک: https://partnernet.avira.com/en/partner-locator/region/asia/?country=IR


بیت دیفندر
با وجود اینکه این برند رومانیایی در سال های گذشته با حضور مستقیم علاقه خود را به حضور بیشتر در بازار کشورمان نشان داده است، اما در سایت بیت دفندر نامی از ایران دیده نمی شود. این شرکت که در سال گذشته با برگزاری چند نشست خبری، حضور مستقیم خود در ایران اعلام کرد و تا حدی نگرانی کاربران ایرانی را از تحریم ایران توسط این آنتی ویروس برطرف نمود ولی نام توزیع کنندگان و نمایندگانش در ایران را در سایت خود نیاورده است.
لینک: http://www.bitdefender.com/partners/#Partner%20Locator


BullGuard
این آنتی ویروس هم در بازار ایران حضور رسمی ندارد. تنها نماینده بولگارد در بازار خاورمیانه compuneeds است. با اینکه مدیران نماینده خاورمیانه ای بولگارد منکر حضور این برند در بازار ایران هستند، اما یک شرکت فروش محصولات آن را دارد.
لینک:http://www.bullguard.com/distributors.aspx

 


ESET
ای ست یکی از آنتی ویروس های پر طرفدار در بازار ایران است. با وجود اینکه این موسسه چندین سال است که نام ایران را از سایت خود حذف کرده، اما همچنان تعداد شرکت هایی که مدعی ارائه نسخه اصلی این ضدویروسند کم نیستند.

لینک: http://www.eset.com/partners

 


F-secure
با بررسی بخش نمایندگان و همکاران سایت F-secure متوجه خواهیم شد که این آنتی ویروس هم مانند بیشتر شرکت ها در ایران نماینده ای را معرفی نکرده است. البته در سال های گذشته بعضی ادعای نمایندگی این شرکت را داشتند ولی امروز بر روی سایت این شرکتی نامی از ایران یافت نمی شود.

لینک: http://www.f-secure.com/en/web/business_global/partners/locator


G DATA
حدود ۲ سال پیش یکی از شرکت های صاحب نام در حوزه IT ایران، قراردادی با GDATA منعقد کرد و نمایندگی این آنتی ویروس را در ایران بر عهده گرفت. البته بعد از تغییراتی که اخیر در این شرکت روی داده؛ مشخص نشده است که آیا همچنان این شرکت G DATA را در سبد محصولات خود دارد یا نه. اما آنچه سایت جی دیتا نشان می دهد این است که این شرکت نماینده رسمی در ایران ندارد.

لینک: http://partnerweb.gdatasoftware.com/find-partners/distributors/asia-africa-pacific-middle-east.html

 


Kaspersky
تا هفته گذشته نام ایران بر روی سایت این آنتی ویروس روسی وجود داشت، اما از هفته گذشته نام ایران و نمایندگان ایرانی از سایت حذف شده است. اگر چه همچنان نام شرکت اماراتی توزیع کنندگان این آنتی ویروس در سایت کسپرسکی وجود دارد.

لینک: http://www.kaspersky.com/partners/buyoffline

McAfee
سال هاست مک آفی به صورت رسمی در بازار ایران حضور ندارد. اگرچه نام ایران بر روی سایت این شرکت آمریکایی وجود ندارد ولی شرکتی که پیش از اعمال تحریم ها هم محصول این شرکت را عرضه می کرد، همچنان نسبت به فروش نسخه های شرکتی آن اقدام می نماید.

لینک: http://www.mcafee.com/us/purchase.aspx

 


Panda
پاندا نیز قدمتی بیش از ده سال را در بازار ایران دارد و از جمله محصولاتی است که به طور اوریجینال به دست کاربران ایرانی می رسد. اما در وب سایت این شرکت اسپانیایی نیز اثری از نماینده ایرانی اش نمی بینیم.

لینک: https://channel.pandasecurity.com/app/Pages/Partners%20Search.aspx


Symantec
اگر با آی پی ایران به بخش نمایندگان سایت سیمانتک مراجعه کنید خواهید دید که این بخش از سایت این شرکت برای کاربران ایرانی قابل مشاهده نیست. مدیران سیمانتک خیال همه را راحت کرده و گفته اند که مقررات دولتی ممکن است که باعث این محدودیت باشد. البته با این وجود،  همچنان چندین شرکت نسبت به ارائه محصولات اورجینال سیمانتک در بازار اقدام می کنند.

لینک: http://partnernet.symantec.com

اگر در انتها باید گفت از بین آنتی ویروس های برتر دنیا درحال حاضر فقط آویرا نمایندگی خود در ایران را در سایت رسمی شرکت ثبت کرده و شرکت های دیگر ترجیح داده اند که نامی از ایران نبرند.

مطالب مرتبط :


مدیر سایت
درود،حمید هستم . علاقه زیادی به کامپیوتر و وب دارم . روزانه زمان زیادی را در وب سپری می کنم . رشته تحصیلی ام نرم افزار بوده ، امیدوارم این سایت برای شما مفید واقع شود.
  • آیا همه آنتی ویروس های مطرح، ایران را تحریم کرده اند؟
  • بهترین آنتی ویروس های رایگان
  • جدیدترین یوزر و پسورد آنتی ویروس و اسمارت سکیوریتی نود ۳۲- Eset NOD32 Antivirus,Smart Security
  • دانلود آخرین نسخه جدید نرم افزار فشرده سازی WinRar

مشخصات نرم افزار

مشخصات

شرکت سازنده :  
حجم فایل : 
تاریخ انتشار :   2012

راهنمای نصب

رمز فایل فشرده

www.softsecurity.ir     (باز نشر توسط : softsecurity.ir)

  1. نمایندگی رسمی بیت دیفندر نوشته است:

    شرکت بیت دیفندر نام ایران را از قسمت نمایندگی ها برداشته است و حتی سایت bitdefender.ir را از دسترس خارج نموده است اما در بازار ایران فعال بوده و حداقل ۵ نماینده رسمی در ایران دارد

  2. مدیر سایت نوشته است:

    مطمئنا شرکت بیت دیفندر به دنبال بازار موجود در ایران می باشد ولی از طرفی به دنبال سیاست شرکت و کشورش و البته هم پیمانان کشورش از جمله آمریکا نام ایران را حذف کرده تا هم نمایندگی داشته باشد و هم در ظاهر با ایران دشمنی کند.

  3. نیما نوشته است:

    اسم ترندمیکرو و وب روت رو کو ؟

    نوشتین ضد ویروسهای مطرح بعدش اسم بزرگترین شرکتها رو فراموش کردین ؟!!!!! خنده داره .

  4. مدیر سایت نوشته است:

    سلام نیما جان شرمنده

    البته این شرکت هم شرکت قوی در زمینه محصولات امنیتی است. برای جبران این رزومه را از شرکت در زیر قرار خواهیم داد: مرسی

    ترند میکرو (به انگلیسی: Trend Micro) یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده محصولات نرم‌افزاری امنیتی و ضد ویروس در دنیا می‌باشد. این شرکت در حال حاضر دومین عرضه کننده بزرگ محصولات ضدویروس در دنیا می‌باشد. دفتر مرکزی شرکت ترند میکرو در حال حاضر در شهر توکیو می‌باشد. در بعضی از کشورها مانند ایران و استرالیا نام این شرکت و محصولات آن را بنام پی سی سیلین می‌شناسند.

    این شرکت در سال ۱۹۸۸ در شهر لوس آنجلس ایالت کالیفرنیا توسط خانم و آقای Steve و Chenny چانگ و خانم اوا چن تاسیس شد.

    شرکت ترند میکرو دارای بیش از ۱۰ آزمایشگاه تشخیص ویروس و پشتیبانی می‌باشد که بیش از ۱۰۰۰ متخصص امنیت در آنها مشغول بکار می‌باشند.

    در سال ۲۰۱۰ در این شرکت حدود ۵۰۰۰ کارمند مشغول بکار بوده‌اند.

    در آمد این شرکت در سال ۲۰۰۷ بیش از ۹۰۰ میلیون دلار آمریکا – در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا و در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار بوده‌است که با توجه به رکود اقتصاد جهانی قابل توجه بوده‌است و طبق برنامه ریزی انجام شده در سال ۲۰۱۲ به حداقل فروش ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

    تعدادی از همکاران تجاری و فنی شرکت ترند میکرو شامل شرکتهای سیسکو، ماکروسافت، آی بی ام، اچ پی، اسوس، سامسونگ، سان میکروسیستم، AvePpoint و Wipro می‌باشند.

    شرکت سیسکو از موتور ضدویروس ترند میکرو در محصولات فایروال خود بهره می‌برد.

    شرکت ماکروسافت نیز قبل از ارائه ضدویروس توسط خود از موتور جستجوی شرکت ترند میکرو برای حفاظت از ایمیل کاربران Hotmail و Livemail بهره می‌برده‌است.

  5. قالیشویی نوشته است:

    سلام دوست عزیز.پست خیلی حرفه ای گذاشتی من که خیلی پسندیدم.به منم سری بزن